tisdag 12 januari 2016

Goooodmorgon!


Så var den här...
Första "riktig" jobbveckan efter all ledighet ja i vår familj var vi ju mest sjuka men ändå :-)
Jag är mycket glad att vi är igång igen. Nu är det bara full fart mot sommaren som gäller.

Söndagen handlade mest om ishall och matplanering.

Måndagar är jag ute hos kund och jobbar och igår fick jag ett glädjande besked.
Kunden ifråga byte redovisningsprogram i början av förra året, det nya programmet skulle göra allt mycket bättre......
Problemet med ett program som ska göra allt mycket bättre är att någon måste kunna det! Jag är inte den personen... Jag har nu hankat mig fram i ex antal månader och allt ligger lite som i limbo. För den bokföringsinsatta så är det ett big "no no". Det här har skapat en så pass stor obehagskänsla hos mig så att jag till och med funderat på att sluta hos kunden. Men igår kom beskedet att vi byter
tillbaka till det tidigare programmet.
Gissa om jag är glad.... Så nu är det bara att jobba in ett halvårs bokföring... men va fanken det är de värt :-D.
 
Nu ska jag jobba!
 
//Sol
 

 

Inga kommentarer: